sobota, 3 września 2016

"Wymówka"/ "Powiedz"



(Nowy wiersz)

„Wymówka”
Cisza przeszyta morderczym spojrzeniem
W węzłach  karbinowych kłamstw
Bezwiednie oddaje się
W matczyne objęcia izolacji

Instynktownie odwołuję żelazne reguły
Wyryte w liniach zaufania
Czekając na przeciętne zakończenie
Utworzone w chemikaliach kinowego happy endu

Przyglądam się zakazanej prawdzie
Ukrytej na dnie czerwonej szminki
Bez wahania burzącej
Ściany rodzinnego domu

Delikatny powiew
Skamieniałego sumienia
Doprowadza do metropolii neuronów
Świadomość skłóconych wymówek

Stając twarzą w twarz
Z niezręcznym powitaniem
Próbuję rozluźnić
Uścisk zdyszanych płuc

Żal niepewnych dokumentów
Komponuje zawistność  podpisu
Miażdżącego marzenie trzech kropek

                     -Lily Rose


(Stary wiersz)

„Powiedz”
Powiedz mi
Że warto
Powiedz mi
Że trzeba
Kłamać nie wypada
Prawda jest bezcenna
Daj mi jakiś znak
Pierwszy lepszy z nieba
Daj mi jedną szansę
Będę znów imienna

                       -Lily Rose














4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytając Twoje wiersze ma się wrażenie,że świat może istnieć bez ludzkich wad jeśli by tylko wszyscy tego pragnęli.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny wiersz.Można by w dwojaki sposób interpretować ten wiersz po pierwsze pokazuje osobę obłudną i zakłamaną ,która nie cofnie się przed niczym by osiągnąć swój cel.Ale po dłuższej analizie dostrzegamy człowieka który przez chwilę buntuje się przeciwko zakazom, jest niedostępny dla otoczenia ,popełnia wiele błędów które po czasie sam dostrzega.Naprawa złego wiele go kosztuje zdaje się być niemożliwym,jednak miłość bliskich/matki jest ogromna przezwycięża wiele przeszkód uświadamia go że to co robił było złe i nie prowadzi do niczego dobrego,sam sobie szkodzi.Myślę że dobrze zrozumiałam ten wiersz takie jest moje odczucie ,cudnie że nie boisz się nowych wyzwań,tematów,pozdrawiam :)


    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny piękny wiersz jak każdy inny. Nie mam zielonego, różowego, fioletowego, a nawet niebieskiego pojęcia jak ty możesz napisać coś tak cudownego, pięknego i czasem wzruszającego. Za każdym razem jak słyszę Twoje wiersze to nie wiem co mam myśleć.Wiersze te są jak melodia dla moich uszu więc z uśmiechem na twarzy wsłuchuję się w Twoje wiersze. Naprawdę kocham Twoją pasję i się ciesze, że zaczęłaś pisać. Nie wiem co bym zrobiła jakbyś nie pisała. Lovciam Cię i Twoje cudowne wiersze <3 :)

    OdpowiedzUsuń